Forside Klubben Uddannelse Aktiviteter Links Kontakt
DYK LOG
AMFORA GUIDE
Amfora dyk log
Her kan du se hvor Amfora's ture er gået hen de seneste år.

Se også Amfora's blog, hvor du oftest finder uddybende rapporter fra de forskellige ture.

Dag09
StedSaxild
Dyk typeVrag, Natur, Dykkerrejse
Turpris pr. deltager1100
Bemærkninger om turenDet var andet år, at der var en ugetur til et sommerhus på den jyske østkyst. I modsætning til sidste år var vejret i særklasse med os. Høj sol og vindstille det meste af tiden. Det betød så, at dykningen i første omgang blev til natdykning - alt andet var for varmt. Da vejret skiftede lidt, fandt vi endelig vraget af "Ellen Dyer" ved Tunø. Sigten var ikke fantastisk, men det var lidt specielt at hele kobberforhudningen stadig var intakt. Der var også en delegation i Kattegatcentret og dykke med hajer. Og på toppen af det hjalp de gæve Amfora-dykkere også med til at arrangere en 80-års fødselsdag for værtinden. Og nu har Amfora også fået sin helt egen mascot - se den i klubben. Og mon ikke der bliver en tur igen til næste år.

Måned07 (Juli)
Dag07
StedTwin (Padi-vraget)
Dyk typeVrag, Natur
Turpris pr. deltager100
Bemærkninger om turenVi kan også få noget okay dykning uden vores store gummibåd. Vi løb tør for biler med træk og måtte "nøjes" med den helt lille grå. Vejret var flot med strålende solskin, så vi tog en lidt mere afslappende tur til Twin (Padi-vraget). Vraget er vel nordeuropas kedligste, men der var mange flade og grill-klare blåmuslinger på bunden. Strømmen var kraftig, så tilbageturen til basen var lidt luftforbrugende. Lidt pizza til "after diving" satte lige punktum for dagen, som må siges, alt i alt at have været en dejlig tur.

Måned07 (Juli)
Dag02
StedHven
Dyk typeNatur, Uddannelse
Turpris pr. deltager150
Bemærkninger om turenDenne dag skulle vi lige have samlet de sidste prøver op for vores elever. Det gik helt efter planen og der bliver nu udstedt certifikater. Vejret var perfekt og vandet helt fladt. Lige efter vi var ankommet til stranden kom der en mand og truede med at ringe efter kystvagten fordi vi havde brugt hans badebro, men efter en undskyldning og en lovning på, at vi flyttede os - ja så havde vi næsten ikke flere problemer med den svenske udgave at Homo Sapiens. Der var utroligt mange muslinger, hvor vi dykkede og jeg fik hurtigt samlet til en stor grydefuld, som blev fortærret søndag - hvilken gudespise, og så er de gode for potensen. Jürgens

Måned06 (Juni)
Dag30
StedKullen
Dyk typeNatur
Turpris pr. deltager150
Bemærkninger om turenVandet var fladt, da vi denne torsdag lukkede op for sluserne på "Store Grå" og sejlede til Kullen for at dykke på spidsen. Desværre var sigten ikke optimal, men acceptabel. Vi fik set en lille torsk er stod og tryggede sig, store søanemoner, et par flotte søsole. Det eneste der ødelagde denne tur var at vores gæstedykker - Anders - havde en større lygte end min -:) Og vores gæstedykker satte en helt ny standard for madpakker, da det var en stor plastikpose, der var helt fyldt, og han spiste fra han kom til han forlod klubben igen. Godt gået!!! Jürgens

Måned06 (Juni)
Dag19
StedStrömstad
Dyk typeNatur, Dykkerrejse
Turpris pr. deltager2000
Bemærkninger om turenVi havde en dejlig uge i Strømstad med perfekt vejr, hvilket vil sige højt solskin og mulighed for at sidde ude om aftnen og nyde den dejlige natur og den smukke solnedgang. Vi fik dykket lidt og hygget meget. En dag tog vi på sejltur på Göta-elven og så bl.a. de store sluser. Og som bonus, hvem kan så forestille sig at blive vækket på en bedre måde end en lille barnehånd der aer en på kinden, og når man så slår øjnene op, så ser ind i Terkels store smil. Dette var endnu en af de helt store Amfora ture.

Måned06 (Juni)
Dag16
StedVapper
Dyk typeVrag
Turpris pr. deltager200
Bemærkninger om turenEfter nogle kaotiske minutter pga manglende nøgler til båden kom vi afsted vba en lille kortslutning. Der var havblik på hele turen fra Rødvig til vraget så det tog kun ½ time med 30 knob/h. Selvom det blev lidt sent var der fint med lys på vraget da sigten var omk.8m. Kanon tur på vraget. Vi var først hjemme igen kl 1:30 men det var det værd. Vores gæstedykker fra Belgien kunne ikke få "armene ned" af begejstring efter dykket.

Måned06 (Juni)
Dag10
StedTrekroner Fortet
Dyk typeVrag
Turpris pr. deltager100
Bemærkninger om turenFrank havde fået en tilladelse fra havnefogden i Københavns Havn til at vi kunne dykke på et vrag der ligger ved Trekroner Fortet. Vraget var ikke det helt store, men pølserne som vi grillede bagefter var intet mindre end fantastiske. Og intet er som en god grillet pølse ude i den fri natur. Og det skal jo ikke være hard core dykning det hele - vi er nemlig også gode til hygge-ture.

Dag09
StedBoesdahl
Dyk typeNatur
Antal deltagere6
Turpris pr. deltager160
Bemærkninger om turenSelvom alt klapper er det ikke altid at man belønnes. Vi var tidligt på den formodet position for Minos men kunne ikke finde rustbunken - måske er positionen i GPSen forkert - det skal checkes. Efter en times eftersøgning overgik vi til plan B. Et dunkelt naturdyk på Boesdahl rev.